Etusivu Usein kysytyt kysymykset Lainaston pikalainasta| Lainasto Oy

Lainaa 100-5000 € – helposti ja nopeasti!

248 € / kk
HAE LAINAA

Nimelliskorko 28,6% • Todellinen vuosikorko 48,90% • Maksuaika 12kk • Luottosopimuksen kesto: Kertaluotto • Esimerkki lainan takaisinmaksusta: lainasumma 400€, todellinen vuosikorko 48,90%, maksuaika 12kk, kokonaiskustannus 550€.

Usein kysytyt kysymykset Lainaston pikalainasta| Lainasto Oy

24.7.2014

Tätä artikkelia ei päivitetä. Katso tarkemmat UKK:t lainaa- ja sijoita-sivuilta!


Elämässä tulee vastaan yllättäviä tilanteita, joissa tarvitset äkillisesti rahaa. Kun rahantarve yllättää, voit hakea lainaa nopeasti ja helposti Lainastolta. Lainasto tarjoaa joustavan limiittiluoton lisäksi kertaluonteisia vippejä. Kertaluontoinen pikalaina on oiva valinta silloin, kun et tarvitse jatkuvaa luottoa vaan haluat lainan vain nyt.

On luonnollista, että lainan hakeminen ja muut laina-asiat nostavat esiin kysymyksiä, joihin haluaisit vastauksia. Siksi olemmekin koonneet tähän yleisimpiä asiakkaidemme mieltä askarruttaneita kysymyksiä pikalainasta ja näihin löydät vastaukset alla:

 

Kuka voi saada lainaa?

Laina voidaan myöntää 18 vuotta täyttäneelle oikeustoimikelpoiselle henkilölle, jolla on vakituinen osoite Suomessa. Lisäksi henkilöllä ei saa olla maksuhäiriömerkintää luottotietorekisterissä.

 

Kuinka paljon voin saada lainaa?

Myönnetty laina riippuu lainatuotteesta. Limiittiluotto on jatkuva 2000 euron luotto. Pikavippi ja pikalaina määrä alkaa 100 eurosta päätyen 400 euroon. Korttiluotto, Moni Mastercard, vaihtelee myös 100 ja 400 euron välillä. Lisätietoa löytyy Lainatuotteet-sivulta.

Miten haen lainaa?

Valitset vain haluamasi lainasumman, jonka jälkeen tunnistaudut järjestelmään pankkitunnuksillasi. Tämän jälkeen täytät lainahakemuksen ja lähetät sen meille. Käsittelemme aukioloaikoinamme jätetyt hakemukset muutamassa minuutissa ja aukioaikojemme ulkopuolella lähetetyt hakemukset niiden aapumisjärjestyksessä lainapalvelumme aukioloaikoina.

 

Tein lainahakemuksen mutta hakemukseni hylättiin. Miksi?

Kielteisen lainapäätökseen voi olla useita syitä, joista keskeisimmät näet alla olevasta listasta:

  1. Luottotiedot, jolloin luottotiedoissasi saattaa olla maksuhäiriömerkintä.
  2. Liian suuri laina, jolloin olet hakenut liian suurta lainaa.
  3. Virheellisesti täytetty lainahakemus, jolloin lainahakemuksesi on täytetty
  4. virheellisesti tai puutteellisesti.
  5. Avoinna oleva laina, jolloin sinulla saattaa olla aikaisempia lainoja edelleen maksamatta.

 

Miten saan tiedon lainapäätöksestä ja kuinka nopeasti rahat ovat tililläni?

Jos haluat saada lainan nopeasti, täytäthän lainahakemuksesi huolellisesti. Käsittelemme lainahakemuksia joka päivä klo 7−23 ja saat lainapäätöksen tekstiviestinä puhelimeesi. Rahojen siirto tilillesi tapahtuu parhaimmillaan hetkessä. Rahojen siirto Nordean, Osuuspankin ja Tapiolan tileille tapahtuu samana päivänä. Danske Bankin tileille rahojen siirto tapahtuu samana tai seuraavana päivänä. Muiden pankkien tileille rahojen siirto voi viedä 1−2 pankkipäivää.

 

Miten saan laskun ja kauanko minulla on aikaa maksaa lainaani takaisin?

Voit valita haluatko vastaanottaa laskun lainastasi sähköpostitse vai postitse.

Lainan takaisin maksu vaihtelee valitsemasi lainatyypin mukaan.

Tilimallissa luotto erääntyy maksettavaksi keskimäärin 30 vuorokautta ensimmäisestä nostosta. Ensimmäinen lasku tulee keskimäärin 30 vuorokautta ensimmäisestä nostosta. Voit maksaa luoton takaisin myös erissä eli osamaksulla. Osamaksuvaihtoehdossa kuukausierä on 20 % avoimen saldon määrästä riippuen (kuitenkin minimissään 50 €), sisältäen luoton pääoman, nostoprovision ja koron takaisinmaksun.

Korttiluotossa laina-aika on aina 30 vuorokautta.

12kk pikalainassa takaisinmaksuaika on aina 360 vuorokautta.

 

Laskuni on hävinnyt tai en ole saanut laskua. Miten toimin?

Jos laskusi on hävinnyt tai et ole saanut ollenkaan laskua, otathan yhteyttä. Yhteydenotot laskutusasioissa Tulosperintä Oy / Laskutuspalvelut. Sähköposti: laskutus@tulosperinta.fi. Lainasto Oy on ulkoistanut laskutuksen hoitamisen Tulosperintä Oy:lle. Huomioithan, ettei laskun saamatta jääminen ole peruste laskun maksamatta jättämiselle.

 

Minulla on kysymyksiä liittyen lainaani, mistä voin saada apua?

Lainaan liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse, sähköpostin välityksellä tai chatin kautta. Asiakaspalvelumme palvelee maanantaista perjantaihin klo 9−17. Tavoitat meidät puhelimitse numerosta 0600 30 6000 (1,50€+pvm/min) tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@lainasto.fi. Lisäksi löydät nettisivujemme oikeasta alareunasta Zopim chatin, jonka kautta voit kääntyä asiakaspalvelijoidemme puoleen sinua askarruttavissa kysymyksissä.