Kuinka voimme auttaa?

Valitse haluamasi yhteydenottotapa tai etsi vastauksia tämän sivun UKK-osiosta

Asiakastuki

Henkilöasiakkaat

Sähköposti ja chat-palvelu avoinna arkisin klo 10-16.
Puheluita otamme vastaan arkisin klo 10-14.

Sähköposti: asiakaspalvelu@lainasto.fi

Puhelin: 09 427 05044 (pvm/mpm)

Avaa chat sivun oikeasta alareunasta

Yritysasiakkaat

Avoinna arkisin klo 10-16

Sähköposti: asiakaspalvelu@gfmoney.com

Puhelin: 09 424 50533 (0,0835€ + 0,0557€ pvm/min)

Lainaston asiakaspalvelu on sinua varten

Voit soittaa asiakaspalveluumme, mikäli sinulla on kysyttävää palveluistamme tai tarvitset apua luotonhakemisessa. Halutetessasi voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse tai chat-palvelun kautta.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Voit hakea luottoa helposti sivustomme lainasto.fi kautta. Aloita hakemus antamalla henkilötietosi. Syötä tunnistautumisen jälkeen yhteys- ja taloustietosi. Lue sinulle sähköpostiin lähetettävät luoton ennakkotiedot huolellisesti läpi ja vahvista hyväksyväsi ehdot hakemuksella. Lopuksi vahvista henkilöllisyytesi turvallisesti verkkopankkitunnuksillasi.

Voimassa olevalta luottosopimukselta näet luottorajan ja käytettävissä olevan luoton määrän Omilla Sivuilla.

Saat luottopäätöksen heti hakemuksen täytettyäsi.

Teidän ei tarvitse lähettää liitteitä.

Uusi luottohakemus tulee aina tehdä nettisivujen kautta.

Lainasto Ostosraha myönnetään 3000 euron luottorajalla, mutta ensimmäinen nostosi on rajattu henkilökohtaisen luottopäätöksesi mukaisesti. Voit maksimissaan saada ensimmäisellä kerralla 500 euron luottorajan. Näet nostorajasi aina Omien Sivujen kautta.

Luotonmyöntäjänä toimii monipuolisia rahoitusratkaisuja tarjoava suomalainen GF Money Oy. Y-tunnuksemme on 2382033-5. Yritys on rekisteröity Etelä-Suomen aluehallintoviraston ylläpitämään luotonantajarekisteriin.

Kuukausierä on 8 % avoimesta saldosta, kuitenkin vähintään 70 euroa nostorajan ollessa 500 euroa tai sen yli sekä vähintään 80 euroa alle 500 euron nostorajan osalta. Joka tapauksessa kuukausittaisen takaisinmaksun määrä on enintään 120 euroa. Mikäli luoton avoin saldo on vähemmän kuin kuukausierän edellä esitetty vähimmäiserän määrä, erääntyy avoin saldo maksettavaksi kokonaisuudessaan seuraavassa maksuerässä.

Luotolle ei ole ennalta määrättyä maksuaikaa, vaan maksuaika riippuu käyttämästäsi luoton määrästä ja takaisinmaksuista.

Huomioimme luottoa myöntäessämme monia tekijöitä. Perusedellytyksiä ovat, että sinulla on:

- ikää 18–75 vuotta
- hyvin hoidetut raha-asiat eikä maksuhäiriömerkintöjä
- säännölliset tulot
- suomalainen pankkitili ja vakituinen osoite Suomessa
- käytössäsi verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne

Lopullisen luottopäätöksen saat tekemällä luottohakemuksen.

Luotto voidaan myöntää 18-75 vuotiaille.

Limiitin, Joustoluoton tai Lainasto Ostosrahan lisäksi sinulla ei voi olla muita avoimia luottoja.

Tarkempia tietoja voit kysellä asiakaspalvelustamme.

Saat noin kuukauden kuluttua luoton myöntämisestä laskun, jolta näet lyhennyksen maksutiedot. Luotto maksetaan takaisin kuukausittaisissa lyhennyserissä. Eräpäivä on 14 vuorokauden kuluttua laskun lähetyspäivästä. Voit maksaa lyhennyslaskulla suuremman summan kuin laskulla on.

Luoton ajantasaisen takaisinmaksettavan loppusumman saat asiakaspalvelustamme: puh. 09 427 05044 (pvm/mpm) tai asiakaspalvelu@lainasto.fi.

Suorituksen kirjautumiseen voi mennä 1-3 pankkipäivää. Huomioimme kuitenkin maksupäivän, joten maksaessanne laskunne eräpäivänä ehtii suorituksenne hyvin.

Jos haluat maksaa luoton takaisin kokonaisuudessaan valittua maksuaikataulua nopeammin, tarkista ajankohtainen maksupäivän saldo asiakaspalvelusta. Voit lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@lainasto.fi tai soittaa numeroon 09 427 05044 (pvm/mpm). Voit halutessasi suorittaa ylimääräisiä lyhennyksiä tai lyhentää luottoa kuukausittaista minimisummaa isommalla erällä.

Saat noin kuukauden kuluttua luoton myöntämisestä laskun, jolta näet lyhennyksen maksutiedot. Luotto maksetaan takaisin kuukausittaisissa lyhennyserissä. Eräpäivä on 14 vuorokauden kuluttua laskun lähetyspäivästä.

Kyllä. Yhteystietomuutokset (osoite, puhelinnumero, sähköposti) tulee pitää ajan tasalla. Voit itse muuttaa yhteystietojasi Omilta Sivuilta.

Luottokielto haetaan toimittamalla ilmoitus asiasta joko sähköpostitse asiakaspalvelu@lainasto.fi tai postitse (GF Money Oy, Pitkämäenkatu 11, 20250 Turku). Ilmoituksen tulee sisältää tarkat henkilötietosi.

Maksuvaikeuksissa kannattaa aina ottaa yhteyttä laskuttajaan ja neuvotella takaisinmaksun vaihtoehdoista. Tavoitat laskuttajamme Brangin asiakaspalvelun sähköpostitse osoitteesta info@brang.fi tai puhelimitse 0400 609 883 (pvm/mpm). Limiittiluoton asiakkaiden laskuttajana toimii Arvato, jonka tavoitat sähköpostitse asiakaspalvelu@arvato.com tai puhelimitse 020 7229 462 (0,0835 € + 0,0557 €/min). Mikäli laskusi jää maksamatta, on kysymys sopimusrikkomuksesta. Kun laskusi maksu on viivästynyt, voidaan maksamattomasta laskusta periä korkolain mukaisesti viivästyskorkoa sekä perintälain mukaisesti muistutus- ja perintäkuluja. Lähetämme maksumuistutuksen 14 vuorokauden kuluttua eräpäivästä.

Kyllä. Mikäli et ole saanut laskua, tulee sinun ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Laskun puuttuminen ei oikeuta luoton maksamatta jättämiseen. Jos olet valinnut sähköpostilaskutuksen, tarkista aina myös sähköpostisi roskapostilaatikko, ettei lasku ole suodattanut sinne. Laskut näkyvät myös Omien Sivujen kautta.

Saldotodistusta varten voit olla yhteydessä laskuttajaamme. Lähetä saldotodistuspyyntö heille sähköpostitse osoitteeseen laskutus@brang.fi.

Voit muuttaa Ostoraha-korttiluoton laskun eräpäivää Omien Sivujen kautta ennen laskun alkuperäistä eräpäivää. Tämän muutoksen on tapahduttava ennen laskun eräpäivää, ja voit tehdä tämän neljästi vuodessa eri laskuille.

Toisen henkilön raha-asioiden hoitamiseen tarvitset valtakirjan, jolla sinut on valtuutettu saamaan tietoja toisen henkilön luotosta ja hoitamaan hänen asioitaan. Valtuutus voidaan antaa puhelun ajaksi tai voit toimittaa meille allekirjoitetun valtakirjan.

Voit peruuttaa sopimuksen 14 päivän kuluessa sopimuksen solmimispäivämäärästä. Yksittäisiä ostoja ei voi perua. Luottosopimuksen voi perua, jos korttia ei ole käyttänyt. Pyydämme ilmoittamaan peruutuksesta asiakaspalveluumme kirjallisesti lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@lainasto.fi tai toimittamalla siitä tiedon osoitteeseen GF Money Oy, Pitkämäenkatu 11, 20250 Turku.

Lainaston Ostosrahasta aiheutuu kuluja korkojen lisäksi luotonhoitopalkkiosta. Luotonhoitopalkkio on 0,01 prosenttia päivässä luottosopimuksen mukaisesta luoton määrästä tai luottorajasta luottosopimuksen voimassaoloajalta, kuitenkin vähintään 5 euroa luottoajalta ja enintään 150 euroa vuodessa. Ennen 1.9.2019 myönnettyjen lainojen osalta voit tarkistaa kulujen määrät luottoehdoista: kaikki luottoehdot.

Kyllä voit. Laskut on mahdollista saada joko sähköpostitse tai postitse. Postitse lähetettävästä laskusta veloitamme 4,90€/lasku. Laskutustavan voit muuttaa olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@lainasto.fi). Pyydämme ystävällisesti huomioimaan, että mahdolliset muistutuslaskut lähetetään aina postitse.

Se on helppoa. Seuraa vain alla olevia ohjeita:

1. Kirjaudu pankkitunnuksillasi omaan verkkopankkiin ja etsi e-laskuun liittyvä ohjeistus.
2. Hae laskuttaja nimellä GF Money Oy tai y-tunnuksella 2382033-5.
3. Täytä verkkopankkisi pyytämät laskun maksamiseen liittyvät tiedot.
4. Vahvista e-laskun tilaus oman verkkopankkisi ohjeistuksen mukaisesti.

Luottoa ei voi käyttää, jos lasku on myöhässä.

Löydät virtuaalisen luottokortin tiedot Omilta Sivuilta Luottokortti-kohdasta.

3DS-salasana on se salasana, jonka olette itse kortille luoneet.

Voit päivittää salasanan Omilta Sivuilta kirjautumalla sivulle pankkitunnuksilla.

Luotolle voi hakea korotusta Omilta Sivuilta kerran maksettua laskua kohden 3000 euron luottorajaan asti. Luoton nostorajaa korotetaan kerrallaan 500 eurolla. Mikäli luottosi nykyinen nostoraja on 300 euroa, on ensimmäinen korotus 200 euroa.

- Sammuta puhelin 15 sekunniksi. Tämä resetoi verkkoyhteyden palveluntarjoajaasi ja saattaa automaattisesti valita vahvemman/läheisemmän tukiaseman. Varmista, että olet hyvällä kuuluvuusalueella, ja yritä sitten vastaanottaa varmennusviesti uudelleen.

- Poista muutama tarpeeton tekstiviesti ja yritä sitten vastaanottaa varmennustekstiviesti uudelleen.

- Jos mahdollista, aseta SIM-kortti toiseen puhelimeen nähdäksesi, voitko vastaanottaa varmennustekstiviestiä.

- Päivitä viestisovellus ja tyhjennä sen välimuisti.